مقاله نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا


مقاله نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا

مقاله نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا

نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC

مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت
توضیحات کامل

نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد کسب و کار برای بنگاه های کوچک و متوسط(SME) نوپا از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 16 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت DOC





چکیده


این مقاله، مستند به ادبیات موضوع، پس از اشاره به بنگاه های کوچک و متوسط و نقش مراکز رشد در حمایت از آن ها، با بیان نوع شناسی رایج از خدمات مراکز رشد، شامل خدمات فیزیک، پایه، شبکه سازی و تامین مالی، و خدمات مدیریتی، یک نوع شناسی از خدمات مدیریتی مراکز رشد ارائه کرده این نوع شناسی، چهار دسته خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره و ترویجی را به عنوان خدمات مدیریتی شناسایی کرده است. خدمات آموزشی خود شامل حداقل بیست سرفصل مورد نیاز کارآفرینان و شرکت های کوچک از جمله كلیات مدیریت كارآفرینی، مدیریت SME های نوپا، تدوین طرح تجاری یا طرح كسب ‌وكار، نمونه‌های عینی طرح های طرح كسب ‌وكار، آشنایی با انواع سازمان ها و نحوه ی تأسیس آن ها، مدیریت كارآفرینی‌ و مسائل حقوقی، آشنایی با روش های تأمین مالی، حسابداری و مدیریت مالی، مدیریت تولید و عملیات، بازاریابی و مدیریت بازار، خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی، نامه‌نگاری اداری و گزارش نویسی، مدیریت استراتژیك كار‌آفرینی، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، كار تیمی، مدیریت زمان، تفكر مثبت، پرورش ویژگی های كار‌آفرینانه، كار‌آفرینی سازمانی و کارآفرینی و توسعه است. بر اساس این نوع شناسی، مدیران و متولیان مراکز رشد و سیاست گذاران در این زمینه، قادر خواهند بود خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره و ترویجی را با در نظر داشتن نیازهای مدیریتی SME های نوپا، در برنامه های مراکز رشد بگنجانند. ماهیت این خدمات به گونه ای است که تمامی علاقه مندان و متقاضیان و حتی جامعه ی عمومی می توانند از این خدمات به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده کرده و خصوصا جامعه ی محلی، شاهد تاثیرات اجرای آن ها خواهد بود.


واژگان کلیدی: نوع شناسی- SME - مرکز رشد کسب وکار.


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- سازمان

3- بنگاه های کوچک و متوسط(SMEs)

4- مرکز رشد

4-1- خدمات مرکز رشد

4-1-1- فضا و تجهیزات

4-1-2- خدمات پایه

4-1-3- شبکه سازی و تامین مالی

4-1-4- خدمات مشاوره، پشتیبانی، کمک کسب وکار

5- نوع شناسی خدمات مدیریتی مراکز رشد به SME ها

 5-1- خدمات آموزشی

5-1-1- كلیات مدیریت كارآفرینی

5-1-2- مدیریت SME های نوپا

5-1-3- تدوین طرح تجاری یا طرح كسب ‌وكار

5-1-4- نمونه‌های عینی طرح های طرح كسب ‌وكار

5-1-5- آشنایی با انواع سازمان ها و نحوه ی تأسیس آن ها 

5-1-6- مدیریت كارآفرینی‌ و مسائل حقوقی 

5-1-7- آشنایی با روش های تأمین مالی

5-1-8- حسابداری و مدیریت مالی

5-1-9- مدیریت عملیات

5-1-10- بازاریابی و مدیریت بازار

5-1-11- خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی

5-1-12- نامه‌نگاری اداری و گزارش نویسی

5-1-13- مدیریت استراتژیك كار‌آفرینی

5-1-14- مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی

5-1-15- كار تیمی

5-1-16- مدیریت زمان

5-1-17- تفكر مثبت

5-1-18- پرورش ویژگی های كار‌آفرینانه

5-1-19- كار‌آفرینی سازمانی

5-1-20- کارآفرینی و توسعه

5-2- خدمات پژوهشی

5-3- خدمات مشاوره‌ای

5-4- خدمات ترویجی

6-  نتیجه گیری و پیشنهادات مدیریتی

مراجع


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://fontakk.ir/?p=1706